۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

مرگ ۳ دانش‌آموز به خاطر طرح تجمیع مدارس

 نماینده شهر کرد در مجلس گفت:

 ‌ با توجه به اجرای طرح تجمیع مدارس روستایی و عدم توجه 

به سرویس رفت و برگشت، دو هفته پیش سه دانش‌آموز در راه 

برگشت از مدرسه غرق شده و فوت کردند.

سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با فارس افزود: آموزش و پرورش طرح تجمیع مدارس روستایی را به خاطر کمبود بودجه و به صورت ناقص انجام داده است، در حالی که دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب ندارند و خوابگاه‌های شبانه‌روزی مدارس روستایی نیز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند مسیرهای پنج شش کیلومتری روستا تا مدرسه‌های تجمیع شده را بپیمایند. نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تجمیع مدارس هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌های روستایی وارد کرده و برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل مالی امکان ادامه تحصیل در مدارس تجمیع شده، دور دست ندارند. زمانیان دهکردی افزود: دو هفته قبل متأسفانه سه نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه روستایی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری هنگام برگشت از مدرسه بر روی یخ‌های یک رودخانه در حال بازی بودند که بر اثر شکستن یخ غرق شده و فوت کردند.
این نماینده مجلس گفت: اجرای هر طرح در مدارس باید با امکانات و جوانب آن انجام شود و رفت و آمد دانش‌آموزان بی‌بضاعت در زمستان و فاصله روستا‌ها بسیار خطرناک است. نماینده شهر کرد در مجلس افزود: یقین داشته باشید، با بازگشایی مجلس این موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش به طور جد پیگیری می‌کنیم و ما نمایندگان استان چهار محال و بختیاری مدعی این دانش‌آموزان خواهیم بود و باید با سوء مدیریت و جایی که حق مردم ضایع می‌شود، ایستادگی کرده و محکم برخورد کنیم.
طرح تجمیع مدارس به علت کاهش جمعیت دانش آموزی و کاهش زاد و ولد و نگاه اقتصادی به مدارس اجرا شده که جوانب اجتماعی آن کمتر لحاظ شده است.

08/11/1391
http://www.hra-news.org/1389-01-27-05-29-40/14784-1.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر