۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

وضعیت وخیم سه دانش آموز پیرانشهری و درخواست برای اعزام آن ها به خارج

ارسال از: رضا کریمی

درخواست برای اعزام دانش آموزان آسیب دیده پیرانشهری به خارج

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس ایران وضعیت سه دانش آموز پیرانشهری که در آتش سوزی مدرسه آسیب دیده اند را "خراب" توصیف کرده و از علی لاریجانی رئیس مجلس خواسته است که با هماهنگی وزارت بهداشت این سه نفر برای درمان به خارج اعزام شوند.

به گزارش بی بی سی ، آقای قاضی پور در صحن علنی مجلس گفت که "حال سه نفر از کسانی که در حادثه پیرانشهر دچار سوختگی شدند، خراب است و این افراد باید برای مداوا به خارج از کشور اعزام شوند."
در روز چهارشنبه ۱۵ آذر، کلاس چهارم دبستان دخترانه شین‌آباد پیرانشهر دچار آتش‌سوزی شد که در نتیجه آن ٣٢ دانش‌آموز در بیمارستان بستری شدند.
از میان این دانش‌آموزان سیران یگانه و ساریا رسول‌زاده جان خود را از دست داده اند و گزارشها حاکی است که حال چند دانش آموز دیگر مساعد نیست.
رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت با اشاره به وخیم بودن حال چند نفر از دانش آموزان به خبرگزاری مهر گفته که بر اساس نظر پزشکان معالج، این افراد باید جهت مداوای سریع و بهتر به خارج اعزام شوند.
آقای خضری گفته است که "نامه ای از سوی مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برای تسریع در روند اعزام این دانش آموزان به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است."
به گفته نماینده پیرانشهر و سردشت، در صورت موافقت "این دانش آموزان به یکی از سه کشور آلمان، فرانسه و یا انگلیس اعزام خواهند شد."
بنابر گزارشها، این دانش آموزان در بیمارستانهای ارومیه، تبریز، مشهد و اصفهان بستری شده بودند که مصدومان بستری شده در بیمارستان ارومیه مرخص شده اند.
روز گذشته توکل حیدری رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفته بود که در بررسی‌های کارشناسی مربوط به آتش‌سوزی در مدرسه شین‌آباد "تاکنون هیچ شخص یا نهادی به عنوان مقصر شناخته و معرفی نشده است."
برخی گزارشها نشان می دهد که دلیل بروز این حادثه، آتش گرفتن بخاری نفتی در کلاس بوده است و وقتی خدمه مدرسه سعی داشتند آن را از کلاس خارج کنند، بخاری از دستشان رها شده و مسیر خروج دانش‌آموزان را مسدود کرد.
آقای حیدری گفته که "اگر مستخدم مدرسه به جای این که بخاری را بیرون بیاندازد، دانش‌آموزان را به بیرون هدایت می‌کرد، شاهد تلفات کمتری بودیم یا این که اگر در مدرسه کپسول آتش‌نشانی وجود داشت، می‌شد جلوی این حادثه را گرفت ... که البته این گونه تقصیرات، تقصیرات قضایی نیست."

17/10/1391
http://parsdailynews.com/109679.htm

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر