۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی تمامی روزنامه نگارانی شد که طی روزهای گذشته در ایران بازداشت شدند.

ازسال از: روابط عمومی

به گزارش تارنمای سازمان عفو بین الملل، این سازمان بین المللی و مستقل، از اینکه روزنامه نگاران بازداشتی متهم به "همکاری با ضد انقلاب" شده اند، مراتب اعتراض خود را اعلام کرد.

آن هریسون، معاون سازمان عفو بین الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا، در همین رابطه خاطرنشان کرد که رخدادهای اخیر، آخرین نمونه از اعمال محدودیت های شدید علیه آزادی بیان در ایران است.

وی تاکید کرد تمامی این روزنامه نگاران و روزنامه نگارانی که در ایران به طور مسالمت آمیز و قانونی در حال انجام کار حرفه ای خود هستند، باید بدون قید و شرط آزاد شوند.

خانم هریسون با اشاره به برخی مدعیاتِ مقامات جمهوری اسلامی در خصوص اتهامات روزنامه نگاران و فعالان مطبوعاتی تاکید کرد: "به نظر می رسد روزنامه نگاران ایرانی هدف و قربانیِ پارانویای انقلاب نرم که توسط حکومت ایران مطرح می شود توسط غرب هستند."

این مقام عفو بین الملل تصریح کرد که این اقدامات چیزی جدید نیست، بلکه در مورد اصحاب رسانه ها و تمام کسانی که کمترین انتقادی را مطرح کنند؛ مدام آزار و اذیت و فشار حکومت وجود دارد.

سازمان عفو بین الملل همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی فعالان مطبوعاتی، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ها بعنوان زندانیان عقیدتی شد.

http://www.rahesabz.net/story/65649/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر