۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

گازگرفتگی 9 دانش آموز شهریاری در مدرسه

ارسال از:لیلا سعادت


معاون اداری و مالی اداره آموزش و پرورش شهریار

با تایید خبر گازگرفتگی 9 نفر از دانش آموزان مدرسه ای درشهریار گفت:

با حضور به موقع اورژانس، دانش آموزان بهبودی کامل یافتند

و روانه منازل خود شدند. 

معاون اداری و مالی اداره آموزش و پرورش شهریار با تایید خبر گازگرفتگی 9 نفر از دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی مدرسه معاد شهر اندیشه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به منظور تهویه هوا و خروج گازهای موتورخانه، در این مدرسه نیاز به تعبیه دو دودکش بود که در اثر اهمال معمار و پیمانکار در مجموع یک دودکش کار گذاشته شده بود.
دوستی ادامه داد: با توجه به اینکه این مدرسه مجهز به شوفاژ و موتورخانه است، این مساله منجر به خروج گازهای تولیدی موتورخانه و انتشار آن در نمازخانه مدرسه شده که تعدادی از دانش آموزان در این محل حضور داشتند.
این مسئول گفت: البته این انتشار و پراکندگی گاز در سال‌های گذشته نیز وجود داشته اما میزان آن کم بوده اما در سال جاری به دلیل عملیات تعمیرات، نشت گازهای تولیدی موتورخانه به نمازخانه افزایش پیدا کرد.
وی یادآور شد: درهفته گذشته در اثر افزایش نشت گاز، 9 نفر از دانش آموزان این مدرسه دچار گازگرفتگی شدند که بلافاصله با حضور اورژانس و نیروهای امدادی، دانش آموزان سریعا درمان و بهبود یافته و به منازل خود انتقال داده شدند.
این مسئول افزود: در پی اطلاع مدیر مدرسه، مسئولان آموزش و پرورش در این محل حضور یافتند و به منظور بهسازی و تعمیر سیستم‌های گرمایشی مدرسه 15 میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شد.
معاون اداری و مالی اداره آموزش و پرورش شهرستان شهریار با اشاره به آغاز فصل سرما اضافه کرد: احتمال بروز گازگرفتگی و چنین مشکلاتی در این فصل افزایش می یابد که در این راستا طی ابلاغ بخشنامه ای به تمامی مدارس، مقرر شد که مدیران وجود هرگونه مشکل در سیستم گرمایشی واحد آموزشی را اطلاع دهند که در صورت نیاز به تجهیزات و اعتبارات مورد نیاز، اقدامات لازم انجام شود.
وی اظهار داشت: یک هفته از ابلاغ این بخش نامه گذشته است و تاکنون هیچ یک از مدارس، وجود چنین مشکلاتی را اعلام نکرده اند که البته امید می رود این عدم اطلاع رسانی مدیران، ناشی از نبود مشکل در سیستم گرمایشی مدارس باشد.
به گفته دوستی، از تعداد کل مدارس موجود در شهرستان شهریار تنها دو مدرسه در حوزه شهری و یک مدرسه روستایی از بخاری گازی استفاده می‌کنند و مابقی مدارس مجهز به سیستم شوفاژ هستند.

چهارشنبه 20 دی 1391
http://vista.ir/news/6615376/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر