۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

ماجرای مطالبه‌ی پول از دانش آموزان همچنان ادامه دارد

ارسال از:لیلا سعادت
آژانس کُردپا: مسؤلان یکی از مدارس روستاهای اشنویه

برای گاز رسانی به این مدرسه از دانش آموزان پول دریافت می‌کنند.


به گزارش رسیده به آژانس خبررسانی کُردپا، مسؤلان مدرسه‌ی روستای" کانی سورک" از توابع اشنویه بنابه تصمیم اداره‌ی آموزش و پرورش برای گاز رسانی به مدرسه این روستا مبلغ چشمگیری از دانش آموزان پول مطالبه کرده‌اند.
یک منبع مطلع محلی به خبرنگا کُردپا گفت: از آغار سال تحصیلی تا کنون مسؤلان مدرسه‌ی این روستا چندین بار به بهانه‌ی کمک‌های داوطلبانه از دانش آموزان پول مطالبه کرده‌اند و علی رغم قول‌های مساعد و وعده‌های مختلف به دانش آموزان، هیچ کدام از آنها عملی نشده است.

این منبع همچنین اشاره کرد که احتمال تخریب ساختمان مدارس روستاهای" سورکانی، خورشت، سینگان، بیمزوورتی" و تهدید جان دانش آموزان وجود دارد ولی تاکنون مسؤلان اداره‌ی بازسازی مدارس نسبت به این مسئله توجهی نشان نداده‌اند. 

پیشتر هم مسؤلان مدرسه‌ی "خیام در " روستا "دیزج" از توابع مرگه ور ارومیه بنابه تصمیم اداره‌ی آموزش و پرورش برای تهیه‌ی وسایل گرمایشی کلاس‌های درس این مدرسه مبلغی پول از دانش آموزان مطالبه کرده بودند.

مدتی است که به دلیل تحریم‌های بین المللی و نوسانات نرخ ارز و بحران اقتصادی در ایران ، مسؤلان مدارس مناطق کُردنشین بنابه تصمیم اداره‌ی آموزش و پرورش، دانش آموزان را تحت فشار قرار داده که برای تأمین سوخت، تجهیزات و وسایل مدرسه وحتی خرید مواد غذایی باید مبالغی پول پرداخت کنند.

همچنین برخی گزارشات ارسالی به کُردپا حاکی از آن است که روند کنونی اخذ وجه نقد از دانش‌آموزان باعث ترک تحصیل شماری از دانش‌آموزان به ویژه از قشر بی‌بضاعت جامعه‌ی کُردستان و همچنین اخراج آنان از مدرسه شده است.


1391/10/24
http://www.kurdpa.net/farsi/index.php?cat=idame&id=8035

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر