۱۳۹۱ دی ۲۶, سه‌شنبه

انتقال یک نوجوان زندانی همراه با ۹ نفر دیگر جهت اجرای حکم اعدام

ارسال از:رضا کریمی


بنا به گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران »حداقل ۱۰ نفر از زندانیان زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی انتقال یافتند.
صبح امروز سه شنبه  ۲۶ دیماه حداقل ۱۰ نفراز بندهای مختلف زندان گوهردشت کرج جهت اجرای حکم ضد بشری اعدام به سلولهای انفرادی بند ۵  منتقل شدند که در میان آنها یک نوجوان وجود دارد .اسامی دو نفر از انها عبارتند از :
۱ـ کیانوش نادری متولد سال ۱۳۷۰ که از سال ۸۷ در بند ۱ زندان گوهردشت کرج زندانی است. وی قبل از انتقال به زندان گوهردشت به دلیل سن پایین در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شد.
۲ـ ابراهیم احمدی متولد ۱۳۶۲ که از سال ۸۶ در بند ۱ زندان گوهردشت کرج زندانی است.


اطلاعات موثق حاکی از آن است که آخوند صادق لاریجانی رئیس منصوب قوه قضاییه  ولی فقیه آخوند علی خامنه ای دستور اجرای حکم اعدام ۴۰ نفر را تنها در زندان گوهردشت کرج به اجرای احکام این زندان ابلاغ نموده است که قرار است در روزهای آینده به اجرا گذاشته شود. هدف از اجرای اعدام های گروهی ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،انتقال  گروهی حداقل ۱۰  زندانی به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم اعدام به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه این جنایتکاران علیه بشریت می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ دیماه ۹۱ برابر با ۱۵ ژانویه ۲۰۱۳ 
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net/index.php?option=com_content&view=article&id=1135:1391-10-26-21-09-35&catid=5:2010-07-21-10-19-53


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر